یکشنبه 19 می 2024

3 تا از خطرناک ترین ویروس های کامپیوتری

ویروس های کامپیوتری جان برخی از کاربران اینترنتی و رایانه را به لبشان اورده است.  برخی از این ویروس های کامپیوتری خطرناک تر هستند و کاربران را به دردسر زیادی می اندازند. در این مقاله سه مورد از ویروس های کامپیوتری را به شما معرفی میکنیم :

۱- ویروس های کامپیوتری : ویروس ILOVEYOU

یکی از خطرناک ترین ویروس های کامپیوتری ویروس ILOVEYOU، می باشد که ذات پلیدی دارد.  به گزارش وبلاگ عارف رایانه ویروس ILOVEYOU حدود ۱۰ درصد از کامپیوترهایی را که به اینترنت متصل هستند را الوده کرده است . ویروس ILOVEYOU در مجموع حدود ۱۰ میلیارد دلار به کامپیوترهای سراسر دنیا خسارت های عجییب وارد کرده است و از ویروس های مهلک کامپیوتری به شمار می اید .

به گزارش وبلاگ عارف رایانه ، کار کرد ویروس ILOVEYOU اینگونه بود که ایمیلی با عنوان ILOVEYOU برای افراد ارسال میشد . افراد هم فکر میکردند نامه عاشقانه برایشان ارسال شده و با دقت ان را باز می کردند . این ایمیل فایل ضمیمه ای داشت که این افراد انها را هم باز میکردندو در نتیجه این ویروس وارد سیستم می شد و نه تنها ان کاربر بلکه حدود۵۰ کاربر موجود در این لیست تماس‌ها ی ان فرد را نیز الوده میکرد و به انها منتقل میشد .

۲- ویروس های کامپیوتری : ویروس مِلیسا (Melissa)

یکی از مهمترین ویروسهای کامپیوتری ویروس ملیسا نام داشت. در تاریخ ششم فروردین ماه سال ۱۳۷۸ در تمامی شبکه‌های خبری بزرگ اخبار انتشار ویروس ملیسا را مشاهده کردیم. ان زمان ، روزهای اول ورود ایمیل به این دنیا تکنولوژی بود. ویروس ملیسا ساخت دست دیوید اِل (David L) بود و از طریق فایلی با پسوند list.doc که به ایمیل ضمیمه شده خود را وارد کامپیوتر قربانی می نمود .

کاربر هم بدون هیچ اطلاعاتی این فایل ضمیمه شده را باز می‌کرد ویروس ملیسا فعال می‌شد و پس از دسترسی به آدرس‌های ایمیل ذخیره شده در آوت‌لوک، به ۵۰ کاربر دیگر ‌هم فرستاده می شد.  در این ایمیل نوشته شده بود که ایمیل ارسالی به درخواست شماست و به کسی نشان ندهید . در نتیجه شخص کنجکاو میشد ببیند داخل ان چه خبر است . سعی کنید کیبوردهای بی سیم را نخرید.

پس از گذشت زمانی اف‌.‌بی‌.آی موفق شد دوید اِل را دستگیر و دادگاه وی را برای ساخت و انتشار این ویروس مخرب مبلغ ۵ هزار دلار جریمه کرد.

۳- ویروس های کامپیوتری : ویروس My Doom

ویروس My Doom  یکی  دیگر از ویروس های کامپیوتری بود که باز هم از طریق ایمیل توانست سیستم‌های تعداد زیادی از کاربران را آلوده میکرد. طبق امار بدست امده  ویروس My Doom در آن زمان حدود ۲ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی را آلوده کرد.

به گزارش وبلاگ عارف رایانه ویروس My Doom خود را از طریق ایمیل به کامپیوترهای قربانی منتقل می‌کرد. در متن پیامِ ایمیلِ حاویِ این ویروس نیز سعی شده بود از عبارت‌های سوال برانگیز استفاده شود تا کاربر برای باز کردن ایمیل بیشتر ترغیب شود. پس از باز کردن ایمیل نیز فایل الصاق شده به ایمیل در قالب یک کرم رایانه‌ای خود را به آدرس‌های ایمیل ذخیره شده در آدرس‌بوک کاربر می‌رساند و به راحتی به سایر کامپیوترها منتقل میشد و انها را الوده میکرد .

About

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *