سه‌شنبه 22 اکتبر 2024

سئو تصاویر مرحله به مرحله | افزایش بازدید 2019

هم اکنون که شما وارد این محتوا شده اید به این معنا هست که به سئوی سایت خود اهمیت می دهید، بنابراین تیم عارف رایانه تمام تلاش خود را می کند تا به این هدف خود نزدیک تر شوید. در مورد بهینه سازی یا سئو تصاویر در این محتوا بحث خواهیم کرد.

در مقالات خود حتما از تصاویر مرتبط و بهینه شده استفاده کنید، به شما توصیه می کنیم که تصاویر اختصاصی را تا جای ممکن به کار ببرید. همانطور که می دانید جهت افزایش سرعت لود سایت یکی از مهمترین اقدامات این است که تصاویر خود را بهینه کنید. تصاویر درون محتوا، صفحات وب سایت را جذاب تر کرده و همچنین باعث می شود مخاطب درک بهتری از محتوا داشته باشد، حتی می توانید با تصاویر جذاب و بهینه، کاربر را به مشتری تبدیل کنید. قبل از ادامه ی مقاله، ویدیوی زیر را مشاهده بفرمائید:

بهینه سازی و سئو تصاویر

 

در این ویدیو از نرم افزار واترمارک جهت کاهش حجم تصاویر استفاده شده، همچنین ابعاد مشاهده شده در ویدیو جهت استفاده در سایت آسان طب می باشد که زیرمجموعه ی سایت عارف رایانه است. اما شما می توانید هر ابعاد و هر کلمه کلیدی که مد نظرتان هست را طبق توضیحاتی که در ادامه می دهیم به کار ببرید.

1. مهمترین تصویر در بالای محتوا

افزایش بازدید و سرعت سایت یکی از دغدغه های اصلی جامعه سئو کاران می باشد و این در حالیست که دیده شده به این موارد بسیار مهم که در این مقاله ذکر می شود اهمیت داده نمی شود!

به جایگاه تصاویر در محتوا دقت کنید، مهمترین و مرتبط ترین تصویر مرتبط با محتوا (تصویر اصلی متن) را در بالای صفحه قرار دهید. تصاویر دیگر را نزدیک با متن مرتبط با آن قرار دهید. در واقع دقت داشته باشید که نزدیک به تصاویر، محتوای مرتبط ایجاد کرده باشید.

2. انتخاب فرمت و نام مناسب برای سئو تصاویر

گاها افراد به دلیل بی حوصلگی دست خود را روی کیبورد گذاشته و یک نام تصادفی را به عنوان نام عکس قرار می دهند مثلا 1234.JPG ، اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید عرض کنیم که کار شما کاملا اشتباه است و باید از ترجمه انگلیسی کلمه کلیدی در نام عکس استفاده کنید. 

 در مورد فرمت تصاویر:

فرمت JPEG : در تصاویری که رنگ های زیادی دارند از این فرمت استفاده کنید، در هنگام فشرده سازی حجم آن بسیار کاهش می یابد.

فرمت PNG : برای تصاویر با رنگ کمتر استفاده کنید، کلا فرمت Png تعداد رنگ های خیلی کمی را در خود ذخیره می کند.

پیشنهاد تیم عارف رایانه در این است که از فرمت Jpg بیشتر برای تصاویر استفاده کنید.

هر چند از انیمیشن های gif می توانید بهره بگیرید اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید زیرا ممکن است دقت کاربر بر روی محتوا کم شود.

3. استفاده از نقشه تصاویر یا image sitemap

سئو تصاویر

برای تصاویر خود از نقشه در سایت استفاده کنید در صورتیکه سایت شما دارای نقشه می باشد بهتر است نقشه تصاویر را نیز به آن اضافه کنید. نقشه سایت تصاویر باعث می شود تصاویر شما در سرچ گوگل نمایش داده شود و بازدید سایت شما از این طریق بالا رود. در آینده ای نزدیک در مورد سایت مپ تصاویر و چگونگی ایجاد آن در مقاله ای جدا بحث خواهیم کرد.

4. ایجاد تصاویر یونیک در سئو تصاویر

با داشتن دوربین عکاسی دیجیتال یا دوربین گوشی تلفن همراه می توانید از منظره مورد نظر خود عکس اورجینال بگیرید، سپس با استفاده از نرم افزار ویرایش عکس مانند فتوشاپ به یک عکس مناسب برای محتوای خود تبدیل کنید. در صورتیکه به فتوشاپ آشنایی دارید حتی می توانید تصاویر پس زمینه را دانلود کنید و سپس با خلاقیت خودتان تصویر مورد نظر خود را ایجاد کنید.

اگر تصاویر را از سایت های دیگر گرفتید حتما ویرایش کنید و نگذارید مخاطب متوجه شود که شما عکس های دیگران را استفاده کردید.

در صورتیکه عکس اختصاصی ندارید یک منبعی که می توانید عکس های خود را دانلود کنید سایت https://www.flickr.com می باشد، یه سری بزنید عکس های زیبا و مناسبی دارد.

5. کاهش حجم تصاویر

جهت سئو تصاویر سعی کنید تا جای ممکن که به کیفیت تصاویر لطمه نخورد و کیفیت کم نشود حجم تصاویر را کم کنید. برای کاهش حجم تصاویر می توانید از ابزارهای فشرده سازی مانند Tinypng و یا compresspng استفاده کنید و همچنین هنگام ذخیره سازی تصاویر در فتوشاپ از گزینه Save For Web استفاده کنید. اگر حجم تصاویر بالا باشد ممکن است کاربران سریع محتوا را ببندد و در این صورت باعث می شوید حجم زیادی از کاربران را از دست بدهید. در مورد کاهش حجم تصاویر در ویدیو با استفاده از نرم افزار واترمارک بحث شده است.

6. Alt تصاویر (متن جایگزین تصاویر)

در Alt تصاویر می توانید از کلمه کلیدی اصلی و یا هم خانواده های کلمه کلیدی (شامل کلمه کلیدی باشد) استفاده کنید اما دقت داشته باشید که کلمه کلیدی شما مرتبط با تصاویر باشد. اگر از Alt عکس بهره بگیرید در این صورت حتی اگر تصویر شما لود نشود متن جایگزین یا همان ALT نمایش داده خواهد شد.

7. تغییر سایز تصاویر

سئو تصاویر

تصاویر مناسب باعث کاربر پسند شدن سایت می شود چه بهتر که از تصاویر با ابعاد مشخص بهره بگیرید. همانطور که می دانید یکی از نرم افزارهای مفید در این زمینه فتوشاپ می باشد که می توانید از تب Image Size استفاده کنید، در ویدیویی که در ابتدای مقاله آورده شده است، به صورت کامل شرح داده شده است.

8. بهترین افزونه های وردپرسی جهت فشرده سازی تصاویر

در صورتیکه از ابزارهای آنلاین و یا نرم افزار استفاده کنید باید ابتدا تصاویر را فشرده کرده و سپس آپلود کنید اما در محیط وردپرس می توانید از افزونه استفاده کنید تا در هنگام آپلود عملیات فشرده سازی نیز انجام شود. افزونه هایی مانند افزونه WP Smush ، افزونه Compress JPEG & PNG images ، افزونه ShortPixel ، افزونه Imagify ، افزونه EWWW Image Optimizer . ناگفته نماند ما خودمان جهت بهینه سازی تصاویر از افزونه استفاده نمی کنیم.

9. افزونه Optimole در وردپرس جهت cdn رایگان

کاربرانی که سایت را باز می کنند نسبت به موقعت جغرافیایی وب سایت، فاصله های متفاوتی دارند هر چه این فاصله بیشتر باشد سرعت بارگذاری سایت نیز کمتر می شود. جهت رفع این مشکل، می توانید از شبکه های توزیع محتوا (CDN) استفاده کنید. افزونه Optimole در وردپرس جهت cdn رایگان به کار برده می شود.

10. آیا برای سئو تصاویر باید Lazy Load را فعال کنید یا خیر؟

اگر از قابلیت Lazy Load استفاده کنید تصاویر یک محتوا یکباره نمایش داده نمی شود و با اسکرول کاربر نمایش داده می شود مثلا فرض کنید یک تصویری در انتهای صفحه وجود دارد هر وقت که کاربر تا انتهای صفحه رفت تصویر مشاهده خواهد شد و همان ابتدا بارگذاری نمی شود. در نظر داشته باشید قابلیت Lazy Load برای محتواهایی مناسب است که تصاویر زیادی دارند. با افزونه Optimole نیز می توانید Lazy Load را فعال کنید.

افتخاری است برای ما که این مقاله را تا انتها مطالعه فرمودید و امیدواریم این سوال ذهنی شما که چگونه تصاویر را سئو کنیم؟ تا حدودی برطرف شده باشد. هر گونه سوال، انتقاد یا پیشنهادی دارید در قسمت دیدگاه با تیم عارف رایانه در میان بگذارید، حتی اگر در مورد مبحث خاصی از سئو و بهینه سازی سایت، نیاز به اطلاعات بیشتر دارید در قسمت دیدگاه انتهای محتوا یادداشت بفرمائید، در اسرع وقت تیم عارف رایانه پاسخگوی شما خواهند بود و یا با ایجاد یک مقاله حاصل از تجربیات تیمی و کاملا رایگان، شما عزیزان را راهنمایی خواهیم کرد.

منبع: https://arefrayaneh.com

About

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *