جمعه 25 اکتبر 2024

ویژوال استودیو 2019، اضافه شدن ویژگی Live Share

چند روزی از معرفی شدن نسخه یکپارچه یا IDE ویژوال استودیو توسط مایکروسافت می گذرد، این نرم افزار توسط ردموندی ها در ماه های آینده منتشر می شود.

مختصری درباره ویژوال استودیو

ویژوال استودیو، مجموعه ای از برنامه هاست که ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و مایکروسافت آن را به توسعه دهندگان هدیه کرد تا بتوانند برای پلتفرم های ویندوز و دات نت به ساختن نرم افزار بپردازند. ویژوال استودیو برای ساختن برنامه های کنسولی، ویندوزی، اپلیکیشن های موبایل و… به کار گرفته می شود.

وِیژوال استودیو

از نوامبر سال 2014، در کنار مجموعه ویژوال استودیو 2013، نسخه (Community) آن نیز منتشر شد. این نسخه فول امکانات بوده و محدودیت هایی که در نسخه Express بود را نداشت. این مورد بیشتر برای کارهای تحقیقاتی و آموزشی رایگان به کار برده می شود.

نسخه اکسپرس این برنامه، شکل سبک شده این برنامه است که بخشی از امکانات سایر ویرایش ها را ندارد، مثلا نمی توان افزونه ای به IDE اضافه نمود. هچنین امکان اشکال زدایی ریموت، کامپایل 64 بیتی، ابزار آفیس، امکان برنامه نویسی برای موبایل نیز وجود ندارد.

نسخه استاندارد این نرم افزار نسبت به نسخه اکسپرس قابلیت های بیشتر و بهتری دارد. مثلا کامپایلر 64 بیتی را پشتیبانی می کند، MSDN و XML کامل است و از ابزار خارجی و کلاس دیزاینر نیز پشتیبانی می کند.

نسخه ویرایش حرفه ای، ویرایش حرفه ای علاوه بر این که قابلیت های ویرایش استاندارد را داراست، قابلیت هایی مانند برنامه نویسی موبایل، SQL Server Developer Edition ،Remote Debugging ،Crystal Report ،Server Explorer و Full Setup Project را نیز دارد. این ویرایش جزو بهترین ویرایش های ویژوال استودیو به حساب می آید.

ویرایش آفیس این برنامه در واقع یک SDK است که به آن اضافه می شود. این اس دی کی قابلیت برنامه نویسی برنامه های آفیس شامل اکسل، ورد، InfoPath ،Outlook و اکسس را دارد. این نسخه تمام ویژگی های نسخه استاندارد را داراست به جز این که از کامپایلر پردازنده های 64 بیتی پشتیبانی نمی کند.

مایکروسافت مدعی است که به تعهدات خود در زمینه سریعتر کردن، قابل اطمینان تر کردن، ساده تر کردن و افزایش بهره وری این نرم افزار برای تیم ها و افراد، پایبند خواهد بود.

یک پیشنهاد:

افزونه Windows Defender مایکروسافت برای مرورگر کروم

نسخه 2019

مایکروسافت در ماه مارس 2017 ویژوال استودیو 2017 را منتشر کرد و در ماه می همان سال نسخه مک این نرم افزار نیز منتشر شد و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. با گذشت یک سال از انتشار آخرین نسخه ویژوال استودیو مایکروسافت بارها آپدیت این نرم افزار را منتشر کرده است.

ویژوال استودیو

چندی پیش در کنفرانس بیلد 2018 مایکروسافت ویژگی های جدید نرم افزار ویژوال استودیو را به نمایش در آورد. یکی از قابلیت های جدید، ویژگی Intellicode می باشد. این قابلیت پیشرفته تر از IntelliSense است و به لطف هوش مصنوعی، به توسعه دهندگان این فرصت را می دهد که در زمان برنامه نویسی سرعت بیشتری برای توسعه داشته باشند. ویژگی دومی که توسط مایکروسافت معرفی شد ویژگی Live Share است. این ویژگی به توسعه دهندگان این امکان را خواهد داد که به صورت آنی کدهای توسعه یافته را با سایر توسعه دهندگان به اشتراک بگذارند. این اشتراک گذاری همزمان به دو شیوه ویژوال استودیو و ویژوال استودیو کد برای کاربران ممکن شده است.

توسعه دهندگان، امکانات بیشتر برای دیباگینگ، لود سریعتر راه حل ها و بیلدهای سریعتر را در این نسخه جدید تجربه خواهند کرد.

مایکروسافت جزئیات چندانی در رابطه با ویژوال استودیو اعلام نکرد. پس از این که مایکروسافت گیت هاب را تسخیر کرد اعلام کرده که برای ویژوال استودیو، قابلیت های بیشتری جهت استفاده در گیت هاب در نظر دارد.

برای ایجاد این نسخه جدید نیازی به تغییر سیستم عامل نیست. پیش نمایش ویژوال استودیو 2019 مانند گذشته در کنار ویژوال استودیو 2017 نصب می شود.

منبع: https://arefrayaneh.com

About

One comment

  1. ویژوال استودیو یکی از بهترین محیط های توسعه هست که ما در شرکت مون از اون استفاده میکنیم و دائما در حال بروز رسانی و افزایش امکانات است. ممنون بخاطر معرفی این ویژگی و پرداختن به این ابزار مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *